11 Haziran 2014 Çarşamba

Potholder

Bugün yayın hayatımıza başlıyoruz, hayırlı olsun.
İnşaallah hep güzellikler paylaşacağız.

Herkese merhabalar...

Potholder, tutacak, tutak anlamındadır. Eskiler bilir her evde mutlaka yünden, özellikle eski sökülmüş yünlerden el bezi, tutak yada nihale yerine kullanılan böyle rengarenk örgüler bulunurdu.Sonra değişen her şey gibi bu da değişti. El işi yapan insan sayısının azalması ve değişen ihtiyaçlar nedeniyle artık evlerde hemen hemen böyle örgüler hiç kalmadı. 

Ancak son yıllarda insanların yoğun iş temposundan ve stresten uzaklaşmak için değişik hobilere yönelmesiyle bu alanda az da olsa bir canlanma oldu.

Ama ben hiç kopmadım hobiciklerimden, yapamadığım zamanlarda hep internetten takip ettim. Özellikle yabancı sitelerde son yıllarda çok güzel el bezi örnekleri görüyorum, insanın içi açılıyor. Ben de sizinle son zamanlarda yaptığım el bezi örneklerini paylaşıyorum. 

Yapması çok eğlenceli...












Hepsi tığ işi olup, sık iğne ve ikili trabzan tekniği kullanılarak yapılmıştır. 
İlerleyen zamanlarda tığ işi teknikleri ayrıntılı olarak paylaşılacaktır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder