18 Eylül 2014 Perşembe

Eylül Bahçesi

Üç haftadır bahçeye gitmiyordum. 
Bugün hem ziyaret hem ticaret hesabı bahçeye gittik.
Oranın pazarıydı bugün köylü pazarı diyorlar ya işte ondan.
Ben de mevsim bu mevsim vakit bu vakit diye turşuluk malzeme aldım.
Hepsi nasıl güzeller salatalıklar başta olmak üzere 
biberler domatesler fasülyeler hepsi dalından yeni kopmuş 
çıtır çıtır insanın hepsini alası geliyor.
Ben de salatalık sivri biber ve domates aldım.

Bir de aşağıdaki gibi dereotu:)) dereotu ağacı mı demeliyim bilmiyorum (buna bizim oralarda dorak diyorlar). 
Turşunun üzerine koymak için turşuya ayrı bir lezzet veriyor.
  
Dereotu

Tabi ki turşuyla alakası olmayan bazı şeylerde sırf güzel oldukları için alındı...

Ay çekirdeği

Ay çekirdeği

Ay çekirdeği

Acı biber

Birazda acı biber, yine turşu için.
Hepsi minik minik tazecik...

Acı biber

Sonra bahçeye geldik ve kahvaltı yaptık, 

Bir gün önce yağmur yağmış yerler biraz çamurdu ama toprak kabarmış, yumuşacık olmuştu. 
İçimden hemen tohumcuya koşup bütün tohumları alıp bu toprağa ekmek, başında bekleyip nasıl büyüdüklerini gözlemek geldi ama heyhat kış geliyor ve biz sürekli gelemiyoruz, bunu hatırlayınca bu duygum geldiği hızla yok oldu.

onun yerine "olsun bahçemiz ile ilk kışımızı geçireceğiz belki bu da güzel olabilir, belki gelip kartopu oynarız kardan adam yaparız belki karın üzerinde mangal yaparız" duygusu hakim oldu. 

Neyse kahvaltıdan sonra işe koyulduk, bugün tarlada... pardon bahçede çok çalıştık:))

1. bahçe dolaşıldı, genel kontrol yapıldı

Ağaçlar tek tek kontrol edildi. Çok şükür hepsi sağlıklı görünüyor. Meyve veremediler ama ziyadesi ile mutluluk verdiler, o nedenle fotoğraflanmayı hak ettiler işte huzurlarınızda meyve ağaçları...

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Meyve ağacı

Bunlar domatesler sadece iki kökten inanılmaz domates oldu ve hala çiçeği var...
Buradan İsmet Beye selamlar gönderiyorum, annesinin de ellerinden öpüyorum çünkü bu domates ve biberleri teyze tohumdan yetiştirip bize fidesini göndermişti.

Domates

Domates

Domates

Domates

Domates

Bunları da zaten tanıyorsunuz meşelerim...
Yağmura doyunca biraz daha büyümüş geldiler gözüme... 

Meşe ağacı

Meşe ağacı

Meşe ağacı

2. Hasat yapıldı

Hasat

Hasat

Hasat

Hasat

Hasat

3. Gelecek yıla tohumlar ayrıldı

Malum sakız kabağımız daha önce
 mevsimin en verimlisi seçilmişti,
Bu nedenle tohumlarının saklanması ödülünü aldı...

Tohum

Tohum

4. Soğan ekimi yapıldı 

İlk tohum olan soğanlardan ikinci üretim için toprak kabartıldı 
ve bir miktar soğan:)) ekildi...

Toprak

Toprak

Soğan

Toprak

5. Turşu hazırlıkları yapıldı

Yağmur başlayınca boş duran herkes 
"boş duracağımıza bari bir işe yarayalım" diyerekten
 hazır malzemeler yanımızdayken turşu hazırlıklarına yardım ettiler.

Yağmur eşliğinde malzemeler ayıklandı, yıkandı, sarımsaklar soyuldu...

Acı biber

Sarımsak

Sarımsak

Sarımsak

6. Yağmur seyredildi

Yağmur

Yağmur

Yağmur

Yağmur

7. Bahçeye bugünlük veda edildi

Böylece çamurlu, pardon yağmurlu bir bahçe günü daha sona erdi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder